Nummer 3 Poeter om poesi

• Tom Malmquist

Av Peter Nyberg Från början var Tom Malmquist hockeykille. Jag föreställer mig att det är i omklädningsrummens mansvärld som förutsättningen för hans dikter finns. Bara det gör honom givetvis annorlunda, inte på så sätt att han från början fascinerades av …

Tom Malmquist Läs mer »

Läs vidare...
  • Anna Jörgensdotter

Av Peter Nyberg ”Jag svarar gärna på frågor om poesin, men jag skriver ingen poesi nu/längre, jag är långt ifrån den poesi jag skrivit och vill någon helt annanstans om jag överhuvudtaget kommer att skriva mer poesi. Jag skriver mest …

Anna Jörgensdotter Läs mer »

Läs vidare...
  • Åsa Ericsdotter

Av Peter Nyberg Som studerande sitter jag på bussen i Kalmar och ser betongblocken i Norrliden försvinna bakom mig. Alla säten är fyllda. Bussmotorn skrockar, dånar och påminner lite om min fasters andning i så motto att avsaknaden av rosslande …

Åsa Ericsdotter Läs mer »

Läs vidare...
  • Lina Ekdahl

Av Peter Nyberg I egentlig mening äger jag ingen diktbok förrän jag fyller 21. Visserligen finns en pärm med kopior av dikter som jag tycker om och min flickvän har nästan en hel meter med samlingar av olika slag som …

Lina Ekdahl Läs mer »

Läs vidare...
  • Marcus Birro

Av Peter Nyberg   Efter en lektion dröjer sig en av mina elever kvar. Han har alltid keps, lyssnar uteslutande på hårdrock, kan alla spelare i allsvenskan och elitserien och är inflyttad från Göteborg. Han ler klurigt och säger att …

Marcus Birro Läs mer »

Läs vidare...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

fyra × 1 =