Meny Stäng

Nummer 30 Lust

• Den uteblivna lusten: Om allt vi borde men inte ids

Av Peter Nyberg Så mycket ska göras. Just nu ska jag till exempel skriva en essä om lust, men också en om den finlandssvenska författaren…
    Läs vidare...
  • Obscena dikter

Av Carl-Michael Edenborg   Innan jag huvudstupa flydde från den stora Staden till den stora skogen, tvingade mig min Hustru att ligga vid hennes sida.…
    Läs vidare...
  • Perverser

Av Jimmie Svensson I Viskar din ögonfrans en fjäril längs min hals… …och dina läppars iglar bär allting ont ur mig. Och vaknar du satt…
    Läs vidare...
  • Ghazal XIV

Av Tomas Söderlund   vi har satt oss vid avgrunden, två steg ifrån varandra jag ser andra människor röra sig där nere du är vacker,…
    Läs vidare...
  • Instruktionsmanual

Camilla Linusson   Ibland får man ha tålamod med apparaten det är inte alltid den fungerar på första försöket det hjälper föga att banka skälla…
    Läs vidare...
  • Jag vill gå med blodiga fingrar genom skogen

Av Lisa Gidlöf Jag vrider harens nacke tills det knäpper till i min hand. Sedan öppnar jag käften på haren, drar ur tungan, lossar tänderna,…
    Läs vidare...
  • Ryggmärgsvarelse

Av Niklas Simonsson   På natten blir vi magnetiska, skuggor i mörkrets trafik. Symmetri. Utan avstånd. Och vi låter det ske. Valda uttryck, kropparnas koder…
    Läs vidare...
  • Olusten går i sorgens fotspår

Av Tina Falltorp Min bror dog innan sommaren, för tidigt och alldeles för ung. Ingenting förmår längre att trösta mig. Jag befinner mig i ett…
    Läs vidare...
  • Strippklubb

Av Siddhartha Sebastian Larsson   Anna säger att vi ska gå in på en strippklubb vi ska se oss omkring utan att skämmas vi ska…
    Läs vidare...