Nummer 6 Småförlagen och poesin

• Svensk lyrikutgivning – en division för sig

Av Peter och Maria Björkman   Peter och Maria Björkman har tagit reda på hur det förhåller sig med förlagens poesiutgivning och ser en nedåtgående trend. Det är tydligt att de stora förlagen bojkottar dikten till förmån för mer säljande …

Svensk lyrikutgivning – en division för sig Läs mer »

Läs vidare...
  • Oppenheims

Förläggaren Florence Oppenheim svarar på fem frågor: Varför startades Oppenheim? Jag är frilansjournalist och driver Oppenheim Media AB. 2004 gav jag ut min första och hittills enda egna bok, ”Finnskogen – en vägvisare”, som är en guidebok med utgångspunkt från …

Oppenheims Läs mer »

Läs vidare...
  • Irrlicht

Förläggaren Håkan Jonson svarar på fyra frågor: Varför startade Irrlicht? Irrlicht startades utifrån ett gemensam behov av att skapa något fysiskt och kompromisslöst men också som ett sätt att tvinga fram en kontakt med – och samtidigt formulera vår individuella …

Irrlicht Läs mer »

Läs vidare...
  • Heidruns

Förläggaren och poeten Bengt Berg svarar på fem frågor: Varför startades Heidruns? Eftersom det skrivs så mycket bra poesi i Sverige, utanför de stora förlagens synkrets och lönsamhetstänkande. Och därför att det finns så mycket väsentlig dikt runt om i …

Heidruns Läs mer »

Läs vidare...

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

1 × ett =