Meny Stäng

John Arthur Ekebert

John Arthur Ekebert. Foto: Privat
John Arthur Ekebert. Foto: Privat

John Arthur Ekebert är en av de mest frekvent förekommande poeterna på Situation Stockholms blogg. Populär Poesi har gjort en kort intervju och presenterar ett par av hans verk.

Hur påverkar din livssituation ditt skrivande?
100% påverkas skrivandet av levandet ljuset mörkret och vägen

Vad är det som gör poesiformen tilltalande för dig?
Poesin ger en ytterligare dimension för att säga något visa något och det är friskt för själen min att skriva och min poesi tycks också ge läsaren en kittling, spänning o förståelse för sig själv livet och mej som person.

Vilka poeter gillar du? Varför just dem?
Jag är helt obeläst och gillar det. Har aldrig läst poesi nåt särskilt. Nån poet ja kan minnas? Eller som ja fastnat för finns inte mer en tjaa? Vem är inte sig själv närmast!

Därför kan jag säga att:

Det är bara tjuvar som upptäcker tjuvar för den som inte tjuvar ser inte det!

Vilken dikt skulle du vilja publicera?
Jag kan i stort sätt ta vilket poetiska stycke som helst som ligger på min blogg Hemlös med egen blogg ETTIKETT DIKT OCH POESI och kopiera den men det vore orättvis mot din begäran att jag ska välja!

Om du går in i en skivaffär för att köpa -säg en Stonesplatta inte tar du väl då o ringer Jagger och ber honom välja.

Okey då Herr Poesi-vebb-tidning.

Om ja va Jagger och hade gjort nåt nytt då skulle ja vilja spela den först för det sista skapandet är alltid det bästa skapandet.
Därför bjuder ja din tidning på detta Poetiska stycke vilket ja även kommer läsa live i radioskugga klockan 13:00 på onsdag samt publicera den i nästkommande S-Sthlm tidning

Ha en bra söndag.

POESINS SPOTTLOSKA

Va e de för nåt va !
VAA !!! sa ja.
Trams lek mej bort för vem –dej ?
Dans i ord ju !
Ja dans för livet i ny svängning Boogie ord,
Ibland Voodoo ord, aldrig slammer trasiga skor som i film.
Tyst förs det över som i natten i din dröm ju, minns du den Va !
Nya skor slammer-fabriken tysta skor, trasiga skor sa Cornelis,
Ja gasar med VA!
Höjer ribban svår, håller höjden men snart är ribban alldeles för kort- kort,
KORT Spader Ess fallskärm på för ALLA MEDBORGARE ju -trasiga skor
Igår idag slamrar fabriksnya SKOR vi hörs nu.
Vi syns nu !
Då får vi nya skor.

*

En har vart Direktör. nån har arbetat som fiskare,
Lärare, Kulturpedagog, Jornalist.
Så nån har vart Sm mästare i Boxning i Brottning och ytterligare en i Boxning en i Brottning.
Hanverkare Musiker Ja också en vart Operasångare.
Har stött på Lärare, Murare, Målare och måmgen mången flera till.
Men ja brukar inte fråga folk på bänken vad dom tidigare gjort men de kommer ju fram ett o annat ändå på en bänk ibland två…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

2 × 5 =